Monday, November 1, 2010

Peristiwa Demi Peristiwa

Peristiwa Pertama
mahu pergi mkn bersama2 teman rumah.naik kerendaan kereta.Di sebuah perkampungan yg jauh ketiadaan pelajar2 u,matilah kg seperti padang jarak padang terkukur.
Beliau pergi mencari sesuap nasi bersama teman...
dari kampung - bb - ijok..aah terjumpa jua akhirnya.
selamat menjamu selera.

Peristiwa Kedua
kring kring kring telipon meluahkan bunyinya.beliau mahu pergi ke subang.Tapi hari dah mula gelap.Langit dah mula tak nampak apa2.aduh bagaimana ni..beliau meminta keizinan.

Dialog :
Beliau : nak g subang ye lepak ngan member2.dah janji ngan member nak lepak ngan dia.
Dia : xpayah laa.Hari dah lewat kan.Malam nie.Gelap nnti nak bawak moto bahaya.
Beliau : Ala org dah janji ngan kwn.Boleh yer?
Dia : Xboleh laa.Bahaya malam dah nie gelap la.duk rumah webcam ngan saya jer ye.Duk rumah rehat2 aja k.
Beliau : Hari tue org nak perg ckp mcm tue gak.Tapi tak webcam pun.

Suasana makin tegang.

Dia : Jgn pergi jugak
Beliau : pergi.nnti sampai msj.
Pergi..pergi...pergi...dan terus pergi..

Peristiwa ketiga
dah sampai area rumah kawan beliau.Tapi bukan dirumah.menunggu dgn penuh penantian.Tapi tidak berbunyi msj di telefon bimbit.keadaan menjadi sunyi sepi.

Peristiwa keempat
Sepanjang Malam lansung sunyi sepi hanset.rindukan bunyian hanset yg memanggil2 minta diangkat.

Peristiwa kelima
pergi melepak2 sehingga ke lewat mlm.Tak tahu sehingga jam berapa.

peristiwa keenam
tertunggu tunggu..ternanti nanti..
Dail berpuluh2 kali tapi tiada jawapan.
xboleh ke memberitahu dgn hanya 1 msj.

Peristiwa ketujuh
esok bgn tido.pukul 10 PAGI gerak balik.
tapi...
akhirnya..
lewat petang baru bergerak...

saya risaukan suma ini kerna saya sygkan beliau.Saya risaukan keselamatan beliau.saya taknak apa2 berlaku pada beliau.saya nak beliau sentiasa egat pada saya.saya buat mcm nie pada beliau kerna beliaupenting dalam hidup saya.saya maafkan semua kesalahan beliau.

beliau kini dalam perjalanan pulang.hati hati dijalanan.semoga selamat sampai ke rumah.Doa ikhlas dari saya akan sentiasa mengiringi perjalanan beliau.sayang awak sgt2 encik beliau...

Beliau sentiasa dihati saya.

0 comments:

Post a Comment

Happy Family